Summa sidvisningar

onsdag 17 mars 2010

Pippi tröja


Min dotter som är 21 år älskar 70-talet,hon tycker om att höra mej berätta hur det var att växa upp som tonåring då,allt från V-jeans till seglarstövlar,flower power verkar avslappnande...och visst var det väl så att allt var betydligt mycket lättare,inte behövde man utbildning för att få ett jobb,inte behövde man sitta framför datorn för att umgås,inget kostade "skjortan" man sydde,stickade,virkade kläder åt sej själv,man hade en nära relation till släkten,vi tog hand och var rädda om varandra,och för att hylla 70-talet och göra min dotter glad har jag börjat sticka på en s.k pippi tröja.


Kramar Lissi

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att du ville vara med i min utlottning. Vad fint med Pippi-tröja! Jag har faktiskt nyligen bett min mamma sticka pippi-tröjor till mina barn just för att jag gillar dem så mycket. Själv är jag lite väl långsam på stickning än så länge för att ge mig på ett större projekt. Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera